Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-18, 23:24   #50
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De norske nettovergriperne. Må leses!

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det er mange som mangler empati og sosiale antenner men som ikke ville drømme om å forgripe seg på barn. Tvert i mot tenker jeg at en må være ganske sosialt kompetent (og manipulativ) for å oppnå et barns tillitt . De overgriperne jeg har møtt har ingen "likhetstrekk" i så måte. Verken før eller etter overgrepene ble avdekket. De fremstår fremdeles som "vanlige folk". Verken hoggtenner eller horn vokser frem i det verden vet hva de har gjort.

Jeg mener altså ikke at man skal kunne «se det på dem.» Jeg mener en skal merke at det et noe som ikke er som det skal, om en kjenner dem godt. Klart de må være sosialt manipulerende, og med det kanskje fremstå som både blide og hyggelige. Men hyggeligheten er ikke genuin om en er et menneske som er i stand til å begå de uhyggeligste handlinger. Jeg har ingen tro på at ingen nært innpå merker dette på andre områder også.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat