Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-18, 00:04   #54
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De norske nettovergriperne. Må leses!

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Jeg tror tvert i mot ofte det er noe en kunne gjort annerledes. Det at vi har så vanskelig for å se for oss at folk vi kjenner kan gjøre sånt, kan få oss til å overse små signalet og ugrei magefølelse.

Ja det er absolutt ting vi kan og bør gjøre annerledes (ref innlegg om åpenhet over her). Jeg svarte deg i forhold til balansen mellom det å tro at en vil kunne kjenne igjen en overgriper til å legge skyld på de som ikke merket noe. Jeg er enig i at vi må klare å se det for oss og tenke tanken samt ta signaler og ugrei magefølelse på alvor. Det er et minimum. Likevel tror jeg ikke det er nok. Som jeg også skrev over er det ikke alltid det er noe å se eller merke verken hos barnet eller overgriper, selv når man vet og overgrepene er tilstått og snakket om.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat