Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-16, 19:27   #12
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.907
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste brownies?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Verdens beste Brownies er Nigella Lawsons oppskrift, som jeg skrevet opp på veggen på kjøkkenet (under overskriften La stå!).

375 g smør smeltes i kaserolle
375 g kokesjokolade (av ønsket sort) i biter røres i til det har smeltet sammen (skru ned varmen).
Mens dette kjøler seg litt ned, blander man sammen
6 egg og
350 g sukker, ikke helt til eggedosis.
Hell oppi sjokolade/smør, rør sammen. Ha oppi
225 g mel (jeg bruker glutenfritt, denne oppskriften er helt super for glutenfri bakst) og
2 ts vaniljesukker.
Rør lett sammen.

Ha røra i en bakepapirkledd langpanne (ca 30x40), stek på 180 grader i opptil 25 minutter. Heller for lite enn for mye. Den skal være myk inni, og når den blir kald blir det til en kompakt, konfekt-aktig kjerne. Namm!! Kan pimpes med hva det måtte være. Min sommerfavoritt er like deler mørk og lys kokesjokolade til røra, og biter at Walters Mandler i røra til slutt.

Dette er min favoritt også blir alltid god

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat