Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-18, 10:26   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De norske nettovergriperne. Må leses!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jeg faktisk veldig uenig i. Så lenge man VET hva som foregår er det ingen praktisk grunn til å sette seg inn i detaljene. Man kan faktisk ha både sympati og solidaritet uten å lese detaljerte beskrivelser av overgrep. Det ligger ingen automatikk i at man blir et bedre menneske, eller at ofrene får det bedre av at jeg leser detaljer om overgrep.

Å lese artikkelen er en ting, men man MÅ på ingen måte lese detaljene om overgrepet. Det er allikevel ikke vanskelig å vite hva det går i.

Jeg er enig med deg. Jeg har det på samme måte når det gjelder besøk til konsentrasjonsleirene i Polen. Jeg klarer det bare ikke. Det gjør meg allikevel helt kapabel til å innse hvilke grusomheter som har skjedd der, og gjøre meg bevisst på hva vi kan gjøre for å forebygge at det skjer igjen.

Forunderlig nok får jeg ikke de samme grusomme tankene i hodet når jeg leser om overgrep av barn. Eller jeg synes det er fælt, men jeg får sove etterpå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 02-02-18 kl 10:39.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat