Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-16, 08:27   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av fornamn og etternamn og kjønn?

Der jeg kommer fra var det forresten ikke veldig vanlig å bruke etternavn. Veldig mange hadde uansett etternavn fra stedet, så ca 50% hadde ett av to etternavn. Men dersom det var mange med samme navn, så fikk de en identifikator, gjerne fra der de bodde mer nøyaktig (Ola-en i liå) eller en karakteristikk eller en initial ("Ola P."). Damer kunne godt hektes på mannen. For eksempel Nilse-Annå (Anna, gift med Nils).

Jeg TROR de eneste vi omtalte med etternavn da jeg vokste opp var en håndfull lærere med veldig karakteristiske etternavn, og legene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat