Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-06, 22:52   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.470
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Foruten barnebøker som jeg har lest i filler kan jeg nevne diverse Falkberget, særlig "Christianus Sextus", men også "Nattens brød" -den skrev jeg særoppgave om på gymnaset, "Den fjerde nattevakt" og "Eli Sjursdotter" :dilla:

Ellers:

"En bønn for Owen Meany" av John Irwing
Diverse Saabye Christensen (tror "Beatles" og "Herman" er de jeg har lest flest ganger)
"Parfymen" av Süskind
"Ringenes Herre" (+ "Hobbiten")
"Hitchhikers guide to the Galaxy" av Douglas Adams
"Forbrytelse og Straff"
Noen av Harry Potter-bøkene har jeg lest et par ganger
"Åndenes hus" av Allende
"Bill.mrk 2469" av Erlend Loe

Hver jul leser jeg "Alle tiders julespill" av Barbara Robinson. Det er riktignok en barnebok, men jeg nevner den likevel siden jeg har lest den så mange ganger i voksen alder også. Er så mange gullkorn der! Jeg humrer like godt hver gang.

Det er sikkert mange flere, men nå er jeg trøtt og hjernen jobber litt langsomt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat