Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-21, 13:00   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amerikansk politikk

De jeg vet som har høyere utdanning i USA, synes ofte at den skandinaviske modellen er god. Men jeg ser jo at det er mange med høyere utdanning som slett ikke vil dit, så det er noe med folk jeg treffer, så klart.

Tror det er ordet som er skremmeskuddet, og som selvfølgelig brukes nettopp som avskrekking når det tjener deres politiske eller økonomiske mål. Så før i dag en nyhet om en kreftlege som hadde sluttet i praksisen som hadde ettergitt all gjeld pasientene hadde utestående, og at han alltid hadde mislikt den siden av tjenestene han ga - at mennesker kom i dyp gjeld som følge av kreftbehandling.

Samtidig er det lett å kritisere. Etter mitt syn er Norge på full fart fra et velferdssamfunn til et veldedighetssamfunn. Spleiser og juletigging på Finn er et uttrykk for en samfunnsutvikling hvor man må kjenne noen, være fin, søt og sympatisk nok til at noen synd på deg, gjøre seg stakkarslig for å få. Liker det ikke i det hele tatt. Det er alle de små tingene som fjernes og skjæres ned på - egenandeler, barnebriller og alt det der.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat