Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-21, 10:26   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøy eller spennende podkast? Vil ha tips.

Mine favoritter:

Politikk og nyheter:
* Den politiske situasjonen: Dagens næringslivs Frithjof Jacobsen og Eva Grinde.
* Aftenpodden: Nyhetsfjas fra kommentariatet i Aftenposten
* Aftenpodden USA: USA-korrespondentene til Aftenposten
* Giæver og gjengen: VGs kommentariat. Litt mindre flås enn Aftenpodden, men også litt mindre dybde.
* popcorn og politikk: Tidligere podkast om Trump, forklart ut i fra dramaturgien i en TV-serie, nå mer generell om politikk i verden. Veldig gøy

* NPR politics: Daglig politisk nyhetsmagasin fra USA
* Pod Save America: Obamas tidligere rådgivere. Tidvis litt høye på seg selv, og veldig lange episoder. Pluss at de diskuterer ting nøye. De har også Pod save the world med internasjonalt politikk.
* The Daily: The New York Times: nyhetspodcast fra USA, hvor de dekker én sak pr episode. Kjekk lengde på 20 min
* Sway: Intervjuserie fra New York Times. Veldig interessant, men av og til en tone jeg syns er litt jeje.

True Crime:
* My Favorite Murder: To komikerdamer som dekker ulike mordsaker på en morsom måte uten at det blir respektløst.
* Criminal: Ulike krimsaker fortalt. Veldig interessant. Alt fra bedrageri, rare kidnappingssaker, mord. Intervjuer med de involverte.
* To live and die I LA. To forsvinningssaker. Spennende, men også litt på kanten fortalt, syns jeg.
* Someone knows something: Ulike serier med uoppklarte mordsaker fr Canada. Veldig godt fortalt.

Gøye og fine ting:
* The moth: Opptak fra et omreisende "fortellershow" der proffe og amatører forteller morsomme, rørende og fine selvopplevde historier.
* 99% invisible: Fun facts om veldig mye rart.
* You're wrong about: To journalister som snakker om popkulturelle fenomener og bøker på en morsom måte.
* 198 land med Einar Tørnquist: Einar Tørnquist har besøk av en person som har vært i et land også snakker de om det.
* This American Life: Ulike historier fra NPR.
* Rekommandert: Kristopher Schau snakker med eksperter om temaer han er interessert i. VELDIG bra.

Kunst og kultur:
* Filmpolitiet på NRK p3: Film og serie-anmeldelser
* Kermod and Mayos Filmreview: Det samme fra BBC
* The cultural Frontline, BBC world Service: Kulturnytt fra verden
* Ringpermen rett på video: Gøyalt tilbakeblikk på videoer fra åttitallet.
* Hit parade: Om musikk og hva som gjør at en låt blir en hit eller ikke

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat