Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-20, 00:42   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et filosofisk spørsmål om julen

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg er kristen, og for meg er magien i jula at gud blir menneske og stig ned til oss. Det er rart å skrive det, særlig sidan eg underviser i religion og ser mange religionar frå mange perspektiv, og det fornuftige i meg seier at dette ikkje går an. Men så trur eg likevel innerst inne på den magien det er at guden stig ned for å få tilbake fellesskapet med menneska han elskar.

Jeg er ikke kristen, men jeg elsker likevel den fortellingen og den kjærligheten den illustrerer. Særlig at den involverer noe som er det nærmeste magi man kommer: fødselen av et lite barn. Så med den rette presten så kan jeg bli helt overveldet av juleevangeliet. Som man kan bli av mektige fortellinger som snakker til hjertet.

Ellers et veldig fint spørsmål.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat