Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-12, 17:35   #7
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Står man fritt til å velge skoletannlege?

Jeg har tenkt en del på dette etter at min legesøster nevnte hvor rart det er at leger har turnus og opplæring under oppsyn, mens tannleger settes i gang med selvstendig arbeid rett etter tannlegeskolen - uten noe særlig trening. (I følge min søster er visstnok tannlegestudenter litt frustrert over at en sjelden gidder å legge fyllinger i melketenner lengre. Studentene mener at de av den grunn går glipp av viktig trening. Skjønner logikken i at tennene ikke skal vare livet ut - men å lære håndverket på barn? Oppskrift på tannlegeskrekk ja...) Husker selv at det hvert år var nye tannleger hos skoletannlegen. Har et par fyllinger fra den tiden som virkelig ikke er pent utført. Husker også utstyret hos skoletannlegen som rimelig gammelt i forhold til det "betal-tannleger" har.

Første visitt til tannlege for vesla ble hos kommunal/ skoletannlege, og det må sies at hun var veldig flink og beroligende i forhold til en nybegynnende tanlegepasient.

...Men ser jeg at det går mot tilstandene jeg er vant til fra min barndom, tar det ikke lang tid før ungen får gå til min tannlege i stedet.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat