Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-18, 17:56   #93
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bunadsramp?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg snakker ikke om selve drakta, og hvordan man bærer den. Jeg snakker om sånt som ikke hører til drakta, som man har under, av praktiske grunner, som ingen ser. Ser du virkelig ikke forskjellen?

Jo, jeg skjønner at man ser allværsjakken og ikke trusa. Jeg oppfattet bare ikke første gangen at du snakket om det rent visuelle. Jeg trodde opprinnelig at du mente at det var viktig at bunaden var korrekt i forhold til standarden sjalknytting, skotype, forkle etc Men slik jeg forstår deg nå så mener du at det er viktig at det ser bra ut, dvs at det ikke er stilbrudd som feks at man har på seg allværsjakke over bunaden.

Måtte lese en gang til, og da er det fremdeles ikke ting jeg skjønner

Opprinnelig lagt inn av My

Bunaden er så riktig og komplett som mulig, både i materialer, snitt, sømteknikk og sammensetning, og man har helst ikke på annet tilbehør som skjærer i øynene sammen med denne.

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du opplever det som viktig at den er så komplett som mulig i feks matrialer, hvis det ikke er et ønske om å beholde bunaden i den "korrekte standarden"?

Jeg opplever at det er viktig med en standard - nettopp på grunn av disse tingene jeg har nevnt tidligere, historie, teknikker, differansen mellom bunad, folkedrakt og festdrakt - men jeg synes ikke det er viktig at de som bruker bunad følger standarden.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 16-05-18 kl 18:29.
him er ikke aktiv   Svar med sitat