Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-18, 20:12   #99
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bunadsramp?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er mer at jeg syns det er RART, tror jeg, at man velger å bruke titusener av kroner på et plagg som nesten bare handler om tradisjoner, og så ikke gidder å sette seg inn i den tradisjonen. Som sagt, om man ramper med kunnskap så er det så sin sak, men å bare si "jaja, pyttpytt" om konebelte, det syns jeg er RART.

Eller så kan man snu på det; jeg synes det er rart å bruke titusener av kroner på et plagg som man enten mistrives i eller lar være å bruke, i stedet for å tilpasse et plagg som har vært i konstant endring helt frem til den plutselig blir frosset i ETT punkt i tiden. Og som Tally sier, så handler detaljene like mye om varemerker som om Sannheten.

Folk gjorde selvsagt personlige endringer på draktene sine før i tiden også, for å reflektere smak og status og trekke frem sine kroppslige fordeler.

Jeg synes konebeltet gjør bunaden stygg til meg, og koster det hvite ut av øyet. Hvis jeg ikke skulle brukt sminke eller solbriller eller paraply, hadde jeg valgt bort bunad. Og i alle de timene jeg skal stå og gå i morgen i barnetoget, er alternativene bunad + rampesko eller penkjole og rampesko.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat