Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-15, 01:14   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosthold og sosiale settinger

Jeg opplever i grunnen aldri uønsket oppmerksomhet når jeg takker nei til kake eller bestiller salat i stedet for pizza. Nå er jeg sjelden i situasjoner der noen har bakt til meg spesifikt, eller der vi er så få at det legges merke til hvor mye/lite hver enkelt spiser av en kake. Det ville vært mer utfordrende hvis jeg hadde en bestemor som pleide å insistere på å stappe vafler i meg hver gang jeg kom, for eksempel. (I svigerfamilieselskap er det gjerne såpass mye styr med de minste tanteungene at ingen orker følge med på hva vi voksne spiser. )

Jeg har egentlig blitt overrasket over hvor lite folk egentlig legger merke til av hva jeg [ikke] spiser. I kakesammenhenger på jobb eller i selskaper med en del folk, der man kanskje går litt til og fra og beveger seg litt rundt i rommet, er det stort sett ingen som vet om det er første eller tredje porsjon av kaken jeg takker nei til, og generelt sett er et smil og et "nei, tusen takk" (evt. "nei, tusen takk, ikke akkurat nå, men jeg tar gjerne en kopp kaffe hvis du har") nok hvis noen tilbyr kake eller sjokolade direkte til meg.

(Det er jo også mulig at folk legger merke til det, men lar være å si noe fordi de antar at jeg slanker meg og ikke har lyst til å kommentere det når jeg ikke gjør det selv. Det synes jeg i så fall er en høflig og vennlig tanke.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat