Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-15, 00:33   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kosthold og sosiale settinger

Jeg skjønner akkurat hva du mener, og er i mitt femte år på lavkarbo. Folk jeg kjenner sånn passe får vite lightversjonen av at det er av helsemessige grunner ("hvis jeg spiser dette får jeg migrene i morgen") men andre ganger er ikke det noe jeg vil dele. Ikke liker jeg å bruke ordet lavkarbo heller - det gir så mange slankeassosiasjoner. Og baconassosiasjoner. Og usuntassosiasjoner. Så da sier jeg bare at nei jeg spiser heller ikke glutenfritt mel, nei takk jeg står over druene, jeg spiste før jeg kom eller bare "nei takk". Skulle også ønske jeg bare kunne spise det jeg vil i fred. JEG synes jo at jeg kan spise det aller meste.

(Forøvrig opplever jeg innimellom det motsatte også. At folk virkelig har lagt seg i selen for å kunne servere noe jeg kan spise. Som to sukker- og melfrie kaker i konfirmasjon (!) og improvisert salat ved siden av pizza. Eller en skål mørk sjokolade satt diskret vedsiden av tekoppen min. Nøtter på personalmøte i tillegg til kake. Ikke noe jeg forventer, men å så glad jeg blir!)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat