Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-16, 08:59   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Jeg hørte nettopp på Aftenpodden, hvor Frank Rossavik snakker om at mange republikanere ser på ham som en "rar demokrat". Han er for ganske sterk statlig styring, og har disse ekstremt fremmedfiendtlige greiene, ganske lik de høyrepopulistiske partiene i Europa.

Over på demokratenes side, jeg syns det er veldig interessant at man for første gang har en kandidat som er så langt til venstre, sett med amerikanske øyne, som gjør det så bra! Jeg har en amerikansk venninne som driver valgkamp for ham, og får derfor med meg mye gjennom FB. Jeg tror dog ikke han vil kunne hamle opp med en republikansk kandidat, og han er jo veldig, veldig gammel. Hillary har jeg vært fan av lenge, men det er nok mer en beundring kvinnepolitisk, jeg er ikke veldig fan av politikken hennes.

Siden nesten ingen partier holder det hvite hus mer enn to perioder (har det egentlig skjedd?), så er jeg ganske overbevist om republikansk seier, og håper bare det er en av de mer fornuftige som ender der. Rubio er vel den mest soleklare kandidaten. Jeg lurer på om han kunne ha vunnet før Obama? Det er liksom endel som har løsnet med Obama, på alle vis. Man har blitt mer åpen for at menn med foreldrebakgrunn utenfor USA og kvinner (dog ikke kvinner med foreldrebakgrunn utenfor USA, så langt har man ikke kommet tror jeg) kan bli president, og man har blitt mer åpne for mer "ekstreme" kandidater på hver side.

__________________

Tallulah er ikke aktiv