Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-19, 13:38   #33
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påfyll i hverdagen

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Neida, det skal jeg ihvertfall ikke. Men jeg ser at jeg kan definitivt bli bedre på å sette pris på de små tingene, som en god kopp te. Det har jeg helt glemt. Er blitt altfor opptatt med å gruble eller å distrahere meg selv fra grubling.

Dette tror jeg kanskje er noe av det viktigste - livet (med jobb/studie, familie/barn, forpliktelser) består aller mest av MÅ-ting, som gjøres fordi, vel, fordi man må gjøre de, ikke fordi de gjør oss glade eller er noe vi har fryktelig lyst til osv. Klarer man å finne glede i de likevel, eller dersom man tilfeldigvis elsker husvask eller matlaging, så er jo det glimrende, men for de aller fleste er det nok slik at ting føles som plikter heller enn gleder. Og det er livet. Sånn er det bare. Man står opp om morgenen, stresser for å komme av gårde, jobber hele dagen, stresser hjem, middagslaging, forpliktelser og samvær med familie når man er litt sliten og lei....Det er livet. Noen dager er lysere, andre mørkere. Og oppi alt dette, må man selv klare å finne disse små oasene av glede og lys, som gir litt energipåfyll. Hva det er vil jo alltid være individuelt. For meg er det nå en kopp kakao i sofaen om kvelden. Før, når jeg hadde færre barn og bodde i byen, var det treningssenteret.



Det er/kan være kjempeslitsomt å ha unger. Jeg har ei på 3, en på 8 og ei på 16. Det er noe HELE tiden! Innimellom følger jeg at jeg eksisterer kun i kraft av å være til nytte for noen. Det er dager hvor jeg legger meg og ikke klarer å huske om jeg har pustet skikkelig noen gang i løpet av dagen. Det er livet slik det er nå. For 5 år siden var det helt annerledes, om 5 år vil det være helt annerledes. I mellomtiden må jeg ha en "go with the flow" holdning, ta ting på sparket innimellom, leve med at jeg ikke får til alt så godt som jeg skulle ønske (greit er ofte godt nok!), og prøve å finne rom til de små lysglimtene.



Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Der har jeg en jobb å gjøre. :lakenskrekk:



Dette må du ta tak i. Søvn, og mangel på dette, har enorm betydning for hvordan man takler ting om dagene - i hvert fall for meg. Sett alarm på telefonen til ett gitt klokkeslett om kvelden. Gå og legg deg da, uansett hva du tenker du "burde gjort" av husarbeid eller lignende. Ikke drikk koffein. Stå opp på samme tid hver morgen, prøv å unngå for mye endringer i helgene i sovetidspunktene. Jeg tror søvn betyr mye mer enn hva man kanskje tror for både helsa og humøret.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat