Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-19, 19:51   #22
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Altså - jeg mener selvsagt at alle skal bidra mer til fellesskapet - ikke bare jeg. Jeg går ut fra at veldig mange her inne, feks, ville ha kunnet betale noen tusenlapper med i året i skatt uten at de sultet eller ikke kunne oppfylle forpliktelsene sine. Jeg liker velferdssamfunnet. Jeg liker at man ikke står i fare for å gå konk når man får en alvorlig sykdom. Jeg liker at det er et sikkerhetsnett for de som kommer skjevt ut i livet. Jeg er villig til å betale for det - så lenge vi alle deler på det og ikke lurer oss unna.

Jeg liker å leve i en velferdsstat.

https://www.faktisk.no/faktasjekker/...rp-i-regjering

Jeg skjønner at du mente flere enn deg alene Denne ordningen ble jo opprettet som et tilbud til alle de som gir uttrykk for at de gladelig betaler mer i skatt enn de gjør over skatteseddelen i dag. Dette tilbudet er det dog ikke særlig mange som benytter, så kanskje må vi rett og slett tvinges litt

Lenken refererer til en artikkel fra i fjor, og jeg var egentlig ute etter årets budsjett - men det er jo artig å lese hvordan tall brukes. FrP vil hevde at de HAR levert på redusert skatt de siste årene - mens deres motstandere vil hevde at siden en husholdnings avgifter har ØKT de siste årene, så er reduksjonen spist opp og netto økning i kjøpekraft nærmest på null.

Jeg liker også å leve i en velferdsstat, og jeg tenker at den opprettholdes best når det er en balanse mellom inntekt og utgift og forståelse for need to og nice to.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat