Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-13, 17:38   #84
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Nå er heldigvis mine unger blitt så store at de vet at det ikke er lov til å kjøre bil uten å være sikret med bilbelter, og de sier i fra selv om det er noe galt, men det er ikke lett å reise på tur med bestekompisen og søsteren hans og være den eneste som sitter i sele. Ungen min satt belte på seg, mens de to andre hoppet løse rundt i bilen på en lang biltur.
Nå hentet vi vår gutt hjem selv, og siden har han ikke sittet på med denne familien. Da kjører vi selv.

Det er ikke alltid så lett å si fra heller. Seksåringen min hadde sittet på med en venninnes familie, der det ikke hadde vært barnestol. Hun hadde sagt fra om at hun brukte å sitte i stol, men hadde fått beskjed om at det ikke var nødvendig. Jeg har forståelse for at hun ikke protesterte noe mer da, selv om jeg selvsagt hadde foretrukket at hun hadde nektet å sette seg i bilen.

Det er rett og slett ikke så greit for et barn å vite når det er greit å si i mot en voksen, og når man skal føye seg pent. Jfr. "Du er ikke moren min"-diskusjonen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat