Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-18, 14:27   #191
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Den mentale belastningen" - gjelder dette i Norge?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hvis problemene i eldreomsorgen i en kommune er så store, ville jeg tenkt at min energi ville vært best brukt ved å endre systemet. Ikke glatte over problemene ved å gjøre helsevesenets jobb. Samfunnsøkonomisk er det bedre at kvinner er i jobb og betaler skatt, ikke at hver og en sliter seg ut på ubetalt omsorgsarbeid.

Eksemplene som 007 nevner, med bæring av tunge varer og følge til sykehus, er annerledes. De *kan* velges bort, men det å gi den ekstra hjelpen øker livskvaliteten. Men å ligge i sin egen avføring går på helsa løs, og vi (kvinner) bør ikke godta at oppgaver av den typen nedprioriteres av kommunen fordi så mange eldre har døtre.

Jeg tror vi alle må ta inn over oss at vår store 68-er foreldregenerasjon er alt for mange i forhold til senere kull til at man kan belage seg på full omsorg fra det offentlige.

Det spiller ikke rolle hvor mye penger og rettigheter myndighetene forankrer i lovs form, vi har ikke nok folk.

Menn må mer på banen, det er eneste løsning faktisk.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat