Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-18, 16:14   #198
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Den mentale belastningen" - gjelder dette i Norge?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

uthevet setning nr 1: Jeg har hørt flere velutdannede kvinner i godt betalte jobber si at de "velger" å gå ned i redusert stilling fordi det krever så mye å ta vare på de gamle foreldrene deres. Jeg har også sett politiske forslag om at det må komme en lovfestet rett til redusert stilling for omsorgsarbeid, uavhengig av om det er for foreldre eller barn, og også hørt forslag om at "sykt barn"-ordningen må utvides til også å omfatte syke foreldre.

Uthevet setning nr 2: personlig syns jeg ikke at folk skal få lov til å bo upraktisk hvis de trenger hjelp fra det offentlige. Man bør få et valg når man søker om hjemmehjelp: betale selv for merarbeidet og merkostnadene det gir å få den hjelpen hjemme, eller flytte til en sentralt plassert eldrebolig.

Hehe, det må helst finnes eldreboliger da.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat