Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-16, 12:09   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2016

Januar
1. The perk of beeing a wallflower. (netflix)
Overraskende film. Det var spesielt det at hovedpersonen var utsatt for incest som var overraskende i og med det var en kvinnelig overgriper. Bortsett fra at rammehistorien overrasket meg var det en klassisk oppvekstfilm. (Mystisk nok er det slik at jeg er - eller var, har roet meg litt ned - er en sucker for oppvekstromaner. Huckleberry Finn er jo en favoritt gjennom alle tider, men oppvekstfilmer har ikke samme tiltrekningen. Kanskje fordi jeg har sett for lite film?)

2. Planet earth (netflix)
Serie som jeg så anbefalt på imdb. Jeg elsker naturfilm og BBC (tror det var det eneste jeg så på som barn), så denne falt i smak! Startet på den i romjulen.

3. Sesong 6 av "Det lille huset på prærien" (dvd)
Denne har jeg brukt lang tid på. Så den sammen med ungene da de var små, og den er er så realistisk at yngste nektet å se på den mer. (Barn som døde, det er ikke noe eksplisitt over den, men mye emosjonelt). Så de siste sesongene måtte jeg se alene. Ser vanligvis film sammen med ungene eller mannen så da blir det sjeldent tid. Litt vemodig å avslutte den. Den er ekstremt ujevn, noen episoder er fantastiske, mens andre er grusomme.

4. Kes (dvd)
Kjøpte den fordi den hadde fått så mange priser. Fattigdommen og håpløsheten i filmen ble for mye for meg. Det ble for fjernt til at jeg ble grepet til tross for glitrende spill. Minner meg om en del oppvekstromaner til homofile. Fantasktiske fortellinger, men når jeg mangler "knaggen" som de kan hekte seg på blir det ikke innertier alikevel

5. En dag i livet (dvd)
Denne derimot! Innertier for meg. Litt usikker på hva som traff anderledes. Denne filmen skilderer også en lite optimal oppvekst. Den er nærmere i tid, hovedpersonen er ei jente. Miljøet minner mer om min egen oppvekst. Gruvesamfunnet i Kes ble veldig fjernt, men her er det fattige bønder, slitte hus, jobb som servitrise. Synes også at både Robert Redford og Morgan Freeman er fantastiske skuespillere (eneste minus mitt var frigjøringen av bjørnen - den ble vel tetralsk etter min smak)

6. Flashdance (netflix)
I serien: Vi voksne viser barna uforglemmelige filmer. Vel her hadde vi glemt av både strippingen og sex-en tydeligvis. Neida, gøy å se igjen i og for seg. Hyggelig å se en dame i et forhold hvor mannen faktisk liker selvstendige jenter. Dansingen er også flott.

7. Oceans 11 (netflix)
Vi har hatt Oceans 13 liggende i årevis, men aldri sett den fordi vi aldri har sett Oseans 12 - vel sånn går nå årene. Tok et gjensyn med Oceans 11, og synes denne er veldig bra gitt sjangerrammene. Det er ikke mye alvor her.

8. Oceans 12 (netflix)
Jeg elsker den! Bruce Willis er fantastisk. Det er ellers noe veldig tegneserieaktig over filmen.

9. Oceans 13 (netflix)
Så finalen. Vel, jeg likte 11 og 12 bedre, men alikevel severdig.

10. Guns n´roses Use your illusion II (dvd)
Morsomt "gjensyn" (jeg satt egentlig for det meste å hørte på mer enn å se). Kjempelange gitarsoloer, kjempestort band (med både saxofon og trompet). Bra musikk, flott stemme på Rose. Kjenner jeg har null tiltro til gjenforeningen, men det er uansett en annen skål.

11. The revenant (kino)
Endelig kino! Er veldig glad i å gå på kino. Var sammen med mannen og dette var ikke akkurat noen date-night movie. Det som fenget meg mest med filmen var realismen i det visuelle. Her var folk sultne, de så ut som vanlige folk, det var gjørme på bakken, det var skittent (ikke noen shampoo reklame for de gutta!).

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat