Tråd: Outlander
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-16, 09:14   #30
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Outlander

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mens jeg er glad den ikke har en større fantasyverden.

Jeg syns også heksebrenningsepisoden var ufattelig fæl og sterk. G fikk en ekstra dimensjon når vi fikk vite hvorfor hun var slik. Tenk at de drev med slikt?! Ikke i en altfor fjern fortid heller.

Ja. forferdrelig episode, helt grusom. Og helt enig mht. ekstra dimensjon. Mannen gikk og sa "stakkars, stakkars G" i flere dager etterpå. Det absolutt verste synes jeg var hvordan folket som var tilstede under rettssaken tørstet etter at de skulle brennes. Claires kommentar om at dette var jo egentlig gode, rettskafne folk ga det hele en ekstra betydning mht. tiden hun kom fra og vanlige, tyske folks oppførsel under andre verdenskrig.

Mennesket, altså. Man trenger jo ikke å ha utviklet en morbid fantasi for å komme på utspekulerte straffemetoder, det er bare å lese historiebøkene. Mon tro om ikke den siste heksen ble brent i Norge helt på tampen av 1700-tallet? Jeg husker ikke helt.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat