Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-19, 21:09   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Supergod ostekake?

Min klare favoritt er ostekaken fra Gastronomisk Institutt, den er virkelig kremet og god. Uansett om du ender på en bakt ostekake som denne eller en med gelatin anbefaler jeg at du bruker ekte frukt/bær i eller til, kjøpegelé er rett og slett ganske tamt og uinteressant (etter min mening da).

15 Kornmo-kjeks
75 g sukker
½ ts kanel
8 ss smør, smeltet

700 g kremost naturell
150 g sukker
frøene fra 1 vaniljestang
2-3 ss sitronsaft
4 egg

5 dl lettrømme
7 ss sukker
frøene fra 1 vaniljestang

Kjør kjeks, sukker og kanel sammen i en food prosessor. Bland inn smør. Trykk ned i bunnen av en 26 cm springform og stek ved 175 grader i 10 min. Bland ost, sukker, vaniljestangfrø, og sitronsaft sammen i en food prosessor. Tilsett deretter ett egg om gangen til det blir en fin ostemasse. Fordel røren på bunnen. Stekes i ovn ved 120 grader i 30-60 min, avhengig av ovn. Den er ferdig når den har konsistens som karamellpudding (lett dissen).
Visp rømme, sukker og vaniljestang forsiktig sammen. Fordeles på ostemassen og stekes videre ved 120 grader i 3-5 min. Avkjøl og server med bringebærcoulis.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat