Tråd: "Skum"-kake?
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-07, 18:49   #19
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Skum"-kake?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Høres og ser kjempegod ut . Er det mulig å erstatte sukkeret med noe annet lurt... sånt som er snillere mot blodsukkeret?

Ja.

Desembermammas Kokosboller:

4 eggehviter
smak til med mengde søtstoff (jeg har brukt forskjellig med hell)
4 plater gelatin
1.5 pakker 70% mørk sjokolade
1 stor ss cocosa extra virgin

ca. 25 stk runde, helst usøtetede kjeks hvis ønskelig (jeg laget uten)
Legg gelatinen i bløt i kaldt vann vann 10 minutter.
Stivpisk eggehvitene, og pisk inn søtstoff til slutt.
Ta opp gelatinen, klem ut vannet, og smelt gelatinen i vannbad. La den avkjøle seg litt, før den helles i en tynn stråle i eggehviten under pisking.
La skummet stå i 5-10 minutter, og så setter du kjeksene på en plate/et brett, og ha ca. 1 ss skum på hver.
Smelt sjokoladen i vannbad (pass på å ikke få vanndamp i sjokoladen, da blir den grynete) og la den avkjøle seg litt. Smøres forsiktig med kniv på skummet. (eller helles over - min var ganske flytende...) Settes kaldt.
Og nytes.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat