Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-15, 10:09   #60
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.595
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Men da kan man kanskje gjøre det klart hvem som er Bunadspoliti da? For jeg føler at denne flåsete titlen ofte blir tilsiktet de som jobber med bunadene. Og hvis man kan hovere/latterliggjøre/snakke nedsettende om en yrkesgruppe - hvorfor ikke andre? Hvor går grensen for hva som er ok?

Nå har jo folk pøvd å gjøre det klart gjennom hele tråden da, men jeg prøver enda en gang: Bunadspolitiet er de som bryr seg høylydt hvis andre bruker bunaden på en måte som ikke er riktig i forhold til tradisjonen. Helt uavhengig av yrke. Yrkesgruppen du refererer til er det ingen som har latterliggjort.

Er det så vanskelig å forstå?

Jeg har ellers også stilt meg tvilende til om dette såkalte bunadspolitiet faktisk eksisterer i virkeligheten. Jeg tror deres eksistens er kraftig overdrevet, og finnes først og fremst i bevisstheten til paranoide tradisjonsbrytere.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat