Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-21, 11:14   #43
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når batteriet på bilen blir flatt i kulden ...

Den forrige bilen min, som er 2001-modell, måtte jeg bytte batteri på siden den nektet å starte hvis det var for kaldt alt for lenge. Den lever fortsatt i beste velgående, i garasjen til faren min.

Men det er en del kostnader med gammel bil. Blant annet må du nok regne med at registerreimen snart må skiftes, og det er ikke gratis. Verkstedregningen på gammel bil er stort sett på en del tusenlapper, altså.

I følge mannen min er det likevel billigere å bli sittende på gammel bil, enn å kjøpe ny, forutsatt at man setter av penger til løpende reparasjonskostnader. Han tar da med i betraktning at man ikke får veldig mye penger igjen for eldre biler, og at det koster en del per måned å skaffe seg ny bil, med mindre du kan cashe den ut. Du kan eventuelt vurdere leasing, men det er jo heller ikke direkte gratis.

Min snart 10 år gamle bil skal for øvrig byttes inn i en elbil, så snart jeg finner en som ikke er en Tesla, er liten nok til at jeg får den inn i garasjen på jobb og har firehjulstrekk (sånn at jeg får den opp bakken om vinteren). Foreløpig står Volvo XC40 og Volkswagen ID 4 på shortlisten min. Det er en ren utgift, og på ingen måter en investering, men handler om at jeg ikke gidder å betale det hvite ut av øyet hver gang jeg har bilen på verksted.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat