Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-17, 18:20   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Slaktealder på lam er 6-8 uker, så jeg tipper at de tar livet av nyfødte lam kun for pelsens del. Så jeg sier nei.

Du verden.
Vanlig slakte alder på lam er om høsten. Da er de mellom 5 og 7 mnd gamle.
Jeg vet ingen ting om persianerpels og Google hjalp meg heller ikke.
Høres dodgy ut.
Nyfødte lam er det ingenting å spise på. Men om det er lam som uansett avlives (overskuddslam som det så "fint" heter) blir det jo hipp som happ.
Å ale fram lam for å avlive dem nyfødte skurrer i mine ører. Men det er det mye som gjør. Norske guttekillinger avlives i stor grad umiddelbart etter fødsel.
Og det er en del som avliver overskuddslamma også i Norge.
Pelsdyra har det helt jævlig og kan uansett ikke sammenlignes med sau, uansett når de avlives.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat