Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-21, 20:35   #34
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

I min kommune har alltid vannene blitt målt (hver eneste morgen i kuldeperioder), og skiltene merket med «utrygg is» blir fjernet når minstemålet er 13 cm eller mer. Sånn har det «alltid» vært her, og jeg trodde lenge at det var slik overalt. Folk her har stor respekt for dette.

Jeg vet jaggu ikke om jeg hadde turd å gå på is som ikke var målt på flere steder.

Slik er infoen (nederst på siden). Veldig greit å forholde seg til. De oppgir bevisst ikke istykkelsen når den er mindre enn 13 cm:

https://www.stavanger.kommune.no/is?...hkjQmYw-btUk10

Jeg er pingle og hadde ikke turt å gå på is dersom jeg var i tvil om det var trygt. På samme måte tør jeg ikke gå på ski over islagte vann der det ikke er kjørt opp merket løype.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat