Tråd: Hønsesnakk
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-21, 10:49   #23
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hønsesnakk

Jeg holder fortsatt på med høns, er etter haukeangrep i høst og sykdom nå i vinter er jeg nede på 3 høner og 2 haner. Den eldste høna blir 5 år til våren og er pensjonist. Har Rhode Island Red og en hvit Lohman som er superverper men veldig flaksete og redd.

Måtte for første gang avlive forrige uke, da en av hønene hadde vært syk over tid og ikke viste tegn til bedring selv etter et par dager inne på vaskerommet. Var mannen som var bøddel, men hadde nok klart det om jeg var nødt.

Så når våren komme må jeg få tak i noen kyllinger. I fjor kjøpte jeg verpeklare Lohman og fikk egg ganske kjapt, og ingen haner. Praktisk. Men ulempen er at man ikke får tamme og koselige høner som spiser av hånda og kommer og setter seg på fanget, så kommer nok til å heller til å kjøpe kyllinger framover.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat