Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-12, 17:13   #35
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2012

1. How To Be a Woman (Caitlin Moran). Caitlin Moran er britisk journalist og spaltist som jeg selv primært kjenner fra Twitter, der hun er overstrømmende morsom og aktiv, og der jeg begynte å følge henne da jeg oppdaget hvor entusiastisk hun var for Sherlock. Hun har bakgrunn fra en fattig arbeiderklassefamilie, begynte som musikkjournalist som sekstenåring og er kunnskapsrik, skarp og i høy grad selvlært. Boken er dels en skildring av hennes egen oppvekst og tidlige voksenliv og dels nærmest et manifest om hva man trenger å vite og kunne for å være kvinne, og hvor grunnleggende viktig det er å være feminist. Den er morsom og engasjerende og sikkert til tider provoserende for mange, og jeg tror mannen min (som var den som anbefalte den for meg) har helt rett i at alle på FP nok burde lese den.[/quote]

2. The Demon's Surrender (Sarah Kathleen Brennan). Siste bok i en fantasytrilogi for ungdom; fremdeles både morsomt og smart, og spennende nok til at jeg lå oppe til halv tre i natt. De tre bøkene har forskjellig jeg-person, noe som er både interessant for den ulike og ganske varierende innsikten de tre har, og tidvis irriterende når man ønsker seg mer av den forrige i stedet for den nye. Sett under ett gir de imidlertid et veldig godt bilde av alle involverte, særlig av den kanskje egentlige hovedpersonen i serien. Jeg liker veldig godt personene og relasjonene mellom dem, særlig det at søskenrelasjoner står så sterkt hos alle tre jeg-personene. Jeg var dessuten gledelig overrasket over at Brennan (som jeg "oppdaget" for en del år siden i den skrekkelig morsomme bloggen hennes som var sterkt preget av fanfiction om og parodier på Harry Potter) har skrevet noe som er så lite likt Harry Potter-universet som dette - og det til tross for at her både er trolldom, magi og tenåringer som må klare ting på egen hånd. Brennan er dyktig med både karaktertegninger, skarp dialog og overraskende plott-utvikling, og jeg ser frem til flere bøker fra henne.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat