Tråd: Mopedbil
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-19, 10:10   #44
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mopedbil

Mopedbil har jo eksistert i årevis, jeg har eldre naboer uten vanlig førerkort som har kjørt mopedbil i minst 20 år. Jeg kjenner også en mann i 30-årene som har mopedbil, antakelig fordi han grunnet funksjonshemming ikke får ordinært førerkort.

Det blir jo litt rart å ha sterke meninger om mopedbilen når man bor sentralt med godt kollektivtilbud og bytrafikk. Slike biler egner seg jo best der det er lite trafikk og jeg skjønner ikke behovet for verken moped eller mopedbil når man har kollektivtilbud. Hos oss er det helt umulig for ungdommene å transportere seg selv annet enn når de kan sykle eller gå. Det er også umulig å komme seg til eller fra skolen annet enn med skolebussen som går morgen og ettermiddag. Det siste er en utfordring på videregående. Min datter har skoledag som gjerne starter en time eller to senere eller slutter både 2 og 3 skoletimer før bussen går og det er selvsagt ikke alltid like aktuelt å være på skolen tre timer etter at hun er ferdig. Ungene må også kjøres til alt av fritidsaktiviteter, vennebesøk osv. Med tre aktive barn, blir det mange turer daglig og enormt mange kilometer i løpet av et år. Selvsagt hadde det vært kjærkomment om de kunne transportert seg selv iallfall til en hvis grad, men for oss er det uaktuelt pga kostnad/økonomi.

Vi har som sagt en del mopedbiler i området og det er ikke et stort problem i trafikken. Det er lite trafikk og de kjører uansett bare på sideveiene, så jeg har aldri opplevd det som hindrende. Vi har jo uansett haugevis av traktorer og andre saktegående farkoster. Og mengder av norske og utenlandske turister som kjører 60 i 80-sone, så man er nødt til å lære seg tålmodighet. Det kunne nok en del Oslobilister hatt godt av også.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat