Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-17, 15:05   #49
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ADHD - et samfunnsproblem?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I en del andre land så er det slik at skolestart baseres på at du må være x antall år før du får begynne på skolen (altså at de eldste skolestarterne er født 1. august). Finner man tilsvarende funn der på de yngste i klassene?

Tror ikke det hadde blitt bedre av å flytte rundt på tidspunktet. Noen måtte jo fremdels være yngst. Min eldste er 16 i år og det er stor forskjell i hennes klasse enda. Vil tro alder er mer irrelevant når de er over 20?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mitt høstbarn er både rolig og flink på skolen. Jeg tror hjemmeforhold har vel så mye å si som fødselsdato når det kommer til atferdsproblematikk.

Du tenker at alle barn som er født slutten av året har dårlige hjemmeforhold, altså? Statistikken viser ganske enkelt korrelasjonen mellom ADHD diagnosen og når på året barnet er født. Den sier ikke noe om årsak, men det er nærliggende å tro at skolen ikke tar tilstrekkelig hensyn til modenheten hos barna heller enn alt dette er reelle diagnoser.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat