Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-18, 23:12   #27
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fiskemiddag-inspirasjon

Henger her for inspirasjon.

Jeg var så heldig å få en diger krukke hjemmelaget, vegansk kimchi, så i det siste har det vært mye fisk/fiskekaker, ris, grønnsaker og kimchi. Men jeg tror ikke jeg kommer til å lage kimchi selv med det første.

For en del år siden fikk jeg en oppskrift på linsesalat som er god til laks. Jeg ovnsbaker oftest laks med olje, salt, pepper og enten sitronskiver eller sitronsaft og -skall. Serveres med linsesalaten og rømme/matyoghurt/gresk yoghurt/Creme fraiche

Linsesalat til 2-3 personer:


2 dl Puy-linser (Fås på Meny, bl.a)
1/4 presset sitron
1 stor ts fransk sennep
3 ss extra virgin olivenolje
litt hvitløk, most med litt salt
salt og pepper
1/2 rødløk
3-4 hakkede tomater
1 stor bunt hakket bladpersille

Kok linsene møre (ca. 20 min) i usaltet vann. Lag sennepsvinaigrette og
ha i en bolle sammen med hakket rødløk, hvitløk og tomater. Ha i de
varme linsene så snart de er ferdigkokte, og rør tilslutt inn persillen.
Salaten kan gjerne få stå ca. 10 min så smakene blander seg bedre.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat