Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-18, 09:26   #7
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør universiteter og høyskoler legge til rette for toppidrett/annet?

I sykepleieutdanninga er det mye praksis, og det er krav om 90 % tilstedeværelse under praksisen. Det betyr at man i løpet av en tiukersperiode kan være borte fire dager. Og grunnen er jo at praksis er en utrolig viktig læringsarena, som ikke kan erstattes av hjemmestudier. Og dette er jo ikke mindre viktig bare fordi man driver med toppidrett.

Jeg går sykepleien nå, og måtte ta to års permisjon fordi livet mitt ikke var kompatibelt med å gjennomføre praksisperiodene. Når det dukker opp fagre ord om tilrettelegging, så er det stort sett bare ord. Jeg tenker at en toppidrettsutøver må være innstilt på å bruke lenger tid på ei utdanning som krever mye tilstedeværelse, eller velge et studie som ikke krever at du er tilstede.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat