Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-19, 18:57   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pensko med platå?

Jeg har føtter og kropp som strengt tatt ikke i det hele tatt er forenelig med noe annet enn joggesko og Birkenstock. For det første er føttene i seg selv et stort problem på grunn av artrosetær som jeg bare får plass til i sko med ekstra vidde, og jeg kan heller ikke ha sko med med hæl på grunn av den belastningen det gir de vonde tærne. For det andre må jeg ha sko med forholdsvis myk såle, aller helst demping, på grunn av vonde hofter og rygg.

Når jeg skal pynte meg, synes jeg det er hyggelig med noe annet enn joggesko eller Birkenstock. Ettersom jeg er lav, er det heller ikke meg i mot å få noen ekstra centimeter på høyden. Dette ønsket blir selvsagt ekstra påtrengende når andre som fra før er mye høyere enn meg har på sko med hæler ... De siste somrene har jeg brukt et par sandaler fra Gabor med platå, altså slike som har såpass mye platå i forfoten at det ikke blir noe særlig ekstrabelastning på tærne. Dette har funket veldig bra. Jeg har ikke klart å finne noe tilsvarende som passer å bruke når jeg skal ha strømper under. Det vil si jeg finner pensko med platå, men det er likevel fortsatt såpass stor forskjell på sålehøyde mellom forfot og hæl at det blir for stor belastning på tærne.

Er det noen som forstår hva jeg er ute etter, og som vet hvor jeg kan finne noe slikt? Eller har noen kanskje tips om andre skotyper som jeg kan teste?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat