Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-14, 21:03   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Risiko ved leasing av bil?

Worst case er at den som står som leasingtaker av bilen er ansvarlig for at leasingleia blir betalt, og blir ikke den betalt i tide, så blir det gebyr så det holder. En må også passe på at det er gyldig bombrikke i bilen, for om det ikke er bombrikke i bilen så er det leasingselskapet som mottar eventuelle bomregninger og mange leasingselskaper legger ikke på mindre enn kr 300,- i gebyr for dette ved viderefakturering, og da kommer dette i tillegg på månedsfakturaen for leasing til leasingtakeren hver måned. For det siste så står også leasingtaker for kostnaden av alle skader, feil og mangler ved bilen når den skal innleveres, og det kan bli dyrt om en ikke har kontroll over dette selv. En må også passe på at det blir tatt service i tide, eller så blir leasingtaker belastet for dette ved innlevering av bilen og da gjelder heller ikke garantien som den skal hvis ikke servicer blir fulgt hvis det skulle være noe. Også må en passe ekstremt nøye på kilometerstand på bilen så den ikke overstiger det som er avtalt med leasingselskapet i året, da blir det pluss gjerne 1,50 kroner + moms for hver eneste kilometer som er over når bilen leveres inn. Det kan fort bli veldig dyrt. *jobber med innleverte leasingbiler*

Jeg hadde selv aldri lånt ut en leasingbil som sto på meg til andre enn mannen og evnt. barn som bodde hjemme som jeg hadde kontroll på hver dag.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat