Tråd: Blånisseluer
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-06, 01:51   #17
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blånisseluer

Jeg strikket blånisseluer til guttene og dokkene i fjor. Til dokkene bare fulgte jeg vanlig opskrift med færre masker.

Poenget er at det er ikke så mye stress å regne om, dvs bruk færre masker også går det seg alltids til i vask hvis det blir litt for stort.Og det er jo ikke så veldig komplisert form heller da!

Prøv deg fram med vaskemaskinen, bedre å kjøre lua en ekstra gang enn å få den for liten på første forsøk. Toving er jo genialt sånn.

Siden du skal strikke så mange ville jeg heller regnet om litt enn å strikke større størrelse og tove mer... Det er ganske kjedelig å strikke sånne luer, dessuten så koster det litt med garn også, så hvorfor strikke mer enn du må?

Lykke til!

Eventuelt; Hvis du vil kan du godt sende meg oppskriften du har også kan jeg regne om for deg!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat