Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-10, 19:06   #110
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?

Hvis alle dere som svarer her har så god kontroll på hvor mye dere handler mat for i måneden hele tiden (altså ikke bare har regnet det ut pga denne tråden), er jeg kjempeimponert!

Jeg vet ikke hvor mye vi kjøper mat for hver måned, men det er nok et ganske høyt beløp. Vi handler basisvarer på Rema ca 1 gang pr uke, da går det oftest 1000-1200 kr og litt mer dersom det er høytid eller feiringer av noe slag. I tillegg fyller vi på med det vi trenger på nærbutikken på vei hjem fra jobb, og det er nok der mye penger går. Å handle når man er sulten er ikke lurt!

Jeg baker for øvrig alt brød selv, vi spiser nesten ikke snop og drikker lite brus, men vi kjøper veldig mye frukt og grønt og har alltid rikelig med ferskt utvalg av dette i kjøleskapet. Har vi lyst på jordbær i mars kjøper vi det, og har vi lyst på serranoskinke så putter vi det i kurven også.

Selvsagt kunne vi vært mer bevisste mht mat og kostnader, men vi har god råd og er glade i god og sunn mat. Vi har hatt en periode i livet (som studenter) da vi måtte snu på hver krone og hadde stramt matbudsjett, og nyter at vi nå ikke trenger å se på prislappen når vi handler. Vi har dog erfart at det er veldig stor prisforskjell på de ulike matbutikkene, og derfor tar vi ukeshandlingen på Rema. Matutgiftene gikk merbart ned etter at vi begynte å ukeshandle der. Skal vi ha noe de ikke har der, kjøper vi det på andre steder.

For øvrig bruker jeg penger på mat med god samvittighet. Vi er så å si aldri på fest på byen og sparer mye penger der - vi velger istedet å handle god mat og vin som vi koser oss med hjemme alene eller sammen med andre.

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat