Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-12, 21:32   #36
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skoleungene dine spise frokost, hvor lite er "godt nok"?

Nå har jeg riktignok en altetende gutt med god appetitt, men jeg ville ikke funnet på å "tvinge" han til å spise noe som helst.

Men det settes frem frokost med litt variasjon og drikke hver dag. Går ikke den ned, tilbys noe annet, før turen går til skolen.
Drikke kan f.eks være melk, smoothie, eller juice. Frokost kan være brødskive, egg&bacon, og frukt.
Og har han ikke spist noe før han går ut døra, blir han tilbydd frukt og et eller annet drikke med litt næring i litt før han skal gå.

Takker han da fortsatt nei, lar vi det være med det. Men så skjer det heller ikke så ofte, men kanskje 1 gang i uka-annenhver uke?

---

Selv haaater jeg frokost, uansett hvor lurt jeg vet det er. Jeg er så kvalm om morgenen at jeg vanligvis har problemer med å få i meg mat før lunsj. Løsningen for meg har vært drikker (smoothie, milkshake, og hvis jeg klarer å få det i meg - melk) av ymse slag, og nå som voksen har jeg endelig vendt meg til å spise noe om morgenen, men jeg klarer gjerne ikke å få i meg noe før i 10-tida på jobb. Og da ofte ikke noe mer enn en halv skyr.

--

Er det noe han liker godt du kunne tilbudt han, for å få igang vanen med å spise frokost og se om det i det hele tatt er gjennomførbart? Og kanskje noe han kan drikke eller spise over litt tid er bedre enn et "nå setter vi oss og spiser"-måltid?

Jeg hadde vel tilogmed testet brødskive med sjokoladepålegg eller sjokolademelk - _testet_ altså ikke brukt som belønning eller lokkemat, om det var noe han spiser sånn ellers og hvis det heller ikke går ned - konkludert med at da er det vel ikke så lett med å få i han noe som helst.
Går den typen mat ned på høykant, får man jo heller redusere det og øke andelen litt sunnere frokost. For da har han jo i det minste bevist at han er i stand til å få ned frokost.
En kamel - såvisst, men om målet er å få i han frokost, og det ville jo bare vært et engangstilfelle, så...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat