Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-13, 08:53   #52
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Nei det ville jeg ikke gjort. Tenker på hvor sprø mennesker det finnes der ute, men aller mest på om barnet evnt ble sykt underveis.

Hvis barnet blir syk? Togpersonalet er jo der for passasjerenes sikkerhet så kan ikke helt skjønne det er et større problem å bli syk her enn feks hjemme alene?

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Jeg ville ikke latt en 11 åring ta toget alene på en så lang togtur. Mest sannsynlig ville alt gå bra, men hva hvis det skjer noe? Hvis man må evakuere toget, toget får driftsstans osv, i tillegg kan det være mye rare mennesker å treffe på.

Jeg ville nok (dessverre) synes det var uansvarlig dersom andre valgte å sende sin 11 åring alene på en slik togtur.

Igjen, det å overse noen under evakuering kan jeg ikke forestille meg folk og ansatte gjør?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Tenk om barnet blir oppsøkt at den småfulle gjengen med 23-åringer lengre frem i kupéen, som kommer med øl-ånde og sier
"åja, du reiser alene du ja? Hva heter du? Hvor skal du? Fin kjole (etterfulgt av rå latter fra kompiser).

Nei, nei og atter nei. Blir redd bare av å tenke tanken.

Ville ikke konduktør andre i vognen lagt merke til og vært oppmerksomme på dette?


// Jo jeg kunne sendt en 11åring på denne reisen tror jeg. Med info til personal ved påstigning. og utrystet med nødvendig lommepenger, tlf og underholdning.. Ville ikke reagert på dette.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat