Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-13, 08:55   #53
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg ser på toget som en ganske kontrollert sosial setting hvor jeg regner med at det er en viss grad av sosial justis dersom det skjer noe. Jeg er veldig lite redd for situasjoner der det er mange fremmede samtidig, lukkede rom er skumlere. Det finnes mye skumlere situasjoner enn en togtur tenker jeg. Som fritidsaktiviteter.

Det er der jeg også er. Jeg trodde det var slik at sjangsen for å bli utsatt for noe er helt forsvinnende liten "der ut". Mens det er "hjemme" ting skjer.
Dersom jeg som voksen satt på toget og så en 11åring være ukomfortabel i situasjonen, feks ved at en ungdomsgjeng tok kontakt ville jeg brutt inn og hjulpet til. Akkurat som den snille bestemoren som trøstet min eldste første gang han toget alene.
Jeg har faktisk tro på at de aller fleste mennesker er skikkelige folk og stoler (tydligvis) mye på at også andre folk er anstenige mennesker. Hittil har det ikke slått feil.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat