Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-18, 10:14   #42
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men du kan da ikke mene at det ikke er greit å avspasere?

Nå er ikke jeg Novla, men det jeg tenker hun mente var: Hvis man har den type arbeidsoppgaver på en jobb som hun beskriver (oppgaver som kommer ad hoc og som ikke kan planlegges), så bør jo arbeidsgiver sørge for en bemanningssituasjon hvor bare ikke en person kan løse oppgaven og koordinere de personene som kan løse oppgavene slik at man har en hvis dekningsgrad.

Jeg antar at de fleste forventer det i feks sykehussammenhenger. Folk skjønner at man må vente på planlagte operasjoner (som hammertær), men de skjønner ikke at det ikke er folk der hvis noen sager av seg tåa med motorsaga.

Det er et lederansvar å bemanne arbeidstedet etter funksjon/arbeidsoppgaver.

(Jeg tenker at det Høst beskriver er en annen situasjon. Du sitter som arbeidstaker i et prosjekt, skal levere den og den datoen. Da bør jo du - når disse tidsfristene kommuniseres si: "Er det ok om vi skyver på min del av leveransen til <dato> fordi jeg har to dager avspasering jeg hadde tenkt å ta ut? Ser jeg får for liten tid til å arbeide mellom <dato> og <dato>". Unntakene er selvfølgelig akutt sykdom eller forsinkelser man ikke kan kotrollere. Knekker man benet den dagen rapporten skal være ferdig, får man heller være på sykehuset og er det flystreik så må man bare sitte på Gardemoen og ta igjen møtene senere)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat