Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-12, 22:50   #8
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lekeplass og underlag

Jeg har lest litt i forskriften, men klarer ikke helt å finne at gress ikke er godt nok:
11. Fallunderlag
Lekeplassutstyr skal være utformet, konstruert og plassert slik at risikoen for at brukere eller tredjepart skades på grunn av fall fra utstyret, er redusert til et minimum.
For at lekeplassutstyret skal kunne tas i bruk, må utstyrets fallunderlag være støtdempende. Dette gjelder ved fallhøyder på over 60 cm. Kravet til fallunderlagets støtdempende evne vil avhenge av fallhøyden for det enkelte utstyr.
Hvis syntetiske matter eller gummiheller brukes som fallunderlag ved fallhøyde over 60 cm, skal den støtdempende evnen kunne dokumenteres.
Fjell, betong og asfalt skal ikke brukes som fallunderlag.

Saint: Den linken var fin, men siden jeg ikke abonnerer på Byggforsk så får jeg bare sett ingressen Ingen mulighet til å sende meg den om han har den?

Skal ringe ansvarlig i kommunen i morgen, han skulle være tilgjengelig før 10.00.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat