Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-18, 10:22   #112
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Jeg har lest en del rasehundbeskrivelser, og jeg syns mange er relativt nyanserte i sin fremstilling av hundene. Jeg syns ikke Drøbak er det. De skriver følgende:

Den er glad
Den elsker mennesker , og barn spesielt
Den er ikke aggressiv
Den er svært intelligent
Den er sosial
Den røyter ikke
Den er allergivennlig
Den er lærevillig
Den brukes mye som servicehund/terapihund
Den er den perfekte familiehund
Den blir gjerne med på alle familiens aktiviteter, i skog, på vann, i båt, på skitur eller på kafe, men tar også til takke med sosialt samvær

I tillegg til den kompis-uttalelsen.

De skriver som om disse hundene ikke har noen svake sider, og alle hunderaser har vel det? Jeg har vært inne på vår rase sine sider, springeren, der står beskrevet ganske riktig syns jeg. Samme med labrador sin rasebeskrivelse. Pointer like så. Cavalier King Spaniel syns jeg er like unyansert som Cobberdog-beskrivelsen, der står heller ingenting om de svake sidene.

Jeg er opptatt av dette, fordi jeg tenker at det er viktig at man selger inn en hund for det den er. De som kjøper skal få en hund som passer til sitt liv, og jeg mener at Drøbak i sin markedsføring litt feilaktig lover ut at hunden er like fornøyd uansett aktivitet, den røyter ikke og den tåles ofte av de med allergi, den er ikke aggressiv (det kan påvirkes av så mangt).

__________________
95, 99, 04

Sist redigert av Erica : 20-06-18 kl 10:33.
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat