Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-19, 23:14   #20
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor var du? - Historiske øyeblikk

22 juli 2011:

Jeg og mine lander på gardermoen, etter en fantastisk ferie i Florida. Vi er trøtte og slitne etter en lang reise, og planen er å kjøre litt nordover og finne et hotell for natten.

På vei fra flyet og inn til bagasjebåndet, så havner jeg og sønn litt bak mann og datter. Har to damer foran oss, og hun ene snakker i telefonen. Jeg registrerer at hun er veldig opptatt av det hun hører i andre enden, for det er mange hæ? Når? Hvor? Hevm? og ikke minst..."herregud, og vi er på Gardermoen"

Så legger hun på, og henvender seg til følget sitt og sier "Oslo er bombet...vi er under angrep, av Al Qaida" Jeg spontant hopper frem og spør hva sa du nå?? Og får da høre at en bombe har gått av i Oslo, og at det ER Al Qaida...

Nyheten nådde folk fort, og det var en merkelig stemning på flyplassen. Tårer, redsel, stress... Vi var også klare på at vi skal ut derfra fortest mulig, for landets hovedflyplass var ikke der vi ønsket å være, om dette var et angrep av en større organisjasjon.

Mann og datter føyk gjennom taxfree, og jeg og guttungen tok oppstilling ved bagasjebåndet. Vet det høres teit ut at vi prioriterte taxfree der og da, men bagasjen kommer jo ikke med en gang. Men aldri før har vi kommet oss så raskt gjennom toll taxfree og hentet bagasje etter utenlandsopphold som da :P

Vel i bilen så så vi store styrker av oliti og pansrede kjøretøy der ute, og vi slo fast at vi reiser fort som fy bort herfra. På nyhetene på radio kom også de første meldingene om at noe foregikk på Utøya, men uvisst hva. Etterhvert forsto vi at det var alvorlig der også. Vi kjørte til Trondheim den kvelden. Lamslåtte, i vantro...skjer dette?? Å stoppe for å overnatte hadde vært fornuftig, for vi var slitne etter en lang reise, men samtidig så oppspilte over det som skjedde, så ingen hadde fått sove uansett.

En helt absurd avsluttning på en ellers fin ferie.

31 august 1997:

Var hjemme hos meg selv, da min søster ringer. Har du hørt hva som har skjedd?? Ble mye radio og nyheter den dagen.

17 januar 1991:

Jeg og kjæresten har på radio hjemme, og stusser på at det bare er tung og trist musikk på alle kanaler. Så får vi høre at Kong Olav har dødd. Ble en rar dag. Kongen vår er borte liksom.

Og så de for meg litt absurde ordene som stadig ble gjentatt: Kongen er død, leve kongen... Bla litt rart for meg å skulle feire ny konge samme dag som Olav var død. hehe

11 september 2001:

Slutter på jobb kl 13. Henter jentungen i barnehagen og drar hjem. Jeg er høygravid med ca en mnd igjen til termin. Mannen reiste ut i nordsjøen samme morgen, eller var det dagen før...husker ikke helt. Kommer hjem og setter på radio. Er nyheter, og de melder om en alvorlig flyuykke i New York. Et fly har brast inn i det ene tårnet. Er ikek mer drama enn det akkurat da, på nyhetene, men jeg ser jo at dette er jo en smule spesielt, så jeg slår på tv og sjekker CNN og BBC. Der snakker de også om en ulykke. Ikke noe ekstra drama. Det filmes direkte, og da kommer fly nummer to... DA blir reporterne stille i mange sekunder... Ordet ulykke ble ikke nevnt etter det...dette er alvor!

Ble en helt absurd dag... Jeg høygravid, mann langt avgårde, og jeg følte vi sto på randen av noe særdeles alvorlig på verdensbasis. Husker jeg sto lamslått og så på tv mens tårene trillet og jeg strøk over kula på magen og lurte oppriktig på hvilken verden jeg setter et skyldig barn inn i...

Vil også ta med 4 januar 2000, Åstad Ulykken:

Var hjemme med datteren på snart to år. Mannen nylig reist på jobb. Nyhetene rullet om denne togulykken, og jeg ble helt satt ut av alt jeg så... Brennende togvogner, og vissheten om at det satt skadde mennesker der inne, som var henvist til en grusom død... Ingen hadde sjanse til å redde de ut fra infernoet... Det var grusomt å se på.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat