Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-19, 16:52   #28
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til ukemeny

Vi prøver oss på ukesmenyer innimellom men det vlir ofte vanskelig med en mann som reiser plutselig og et barn som er veldig særspist og et barn som er rimelig kresent og meg som er slankeoperert. Håpløst rett og slett.

Mannen er den eneste relativt enkle. Han som er særspist spiser 4-5 middagsretter og bare tilberedt på spesielle måter. Minstemann elsker potet og grønnsaker, laks og pølser. Ingen av de spiser reint kjøtt.

Denne uken har jeg vært alene med ungene hele uken, da kjøpte jeg en liten bit salma på mandag som jeg brukte til pokebowl da. Tirsdag stekte jeg 1/3 del av den mens jeg kokte en potet i mikroen(tupperware sin damper er genial til lage mat raskt opp til 2-4 personer) litt rømme og agurk. Resten av laksen fikk minstemann stekt over litt grov pasta på onsdag da vi hadde noe han ikke spiste da.

Vi må nok gå igjennom middagene med ungene igjen og finne ut av hva de liker nå og se om vi kan finne en meny som fungerer litt.

For meg er det å hive boen poteter i en høyde, grønnsaker i en og kjøtt eller fisk i en og så 12min i mikroen en reddning når jeg ofte må lage flere middager i små mengder. Elsker derfor den damperen. Siden den damper og har metall i siden blir ikke maten kokt av mikro strålene men dampen så det smaker godt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat