Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-15, 10:04   #20
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frikjent - hvem tror dere drepte Karine?

Det med dialektene plager meg faktisk ganske lite. Det er selvsagt alltid veldig interessant at alle filmprodusenter regner med at skuespillere som ikke kommer fra Østlandet er flinkere enn de som kommer fra Østlandet. I og med at østlendinger bare kan snakke egen dialekt, mens andre skuespillere kan snakke flere dialekter.

Men her snakker alle egen dialekt, det er ikke bare streit oslomål og da synes jeg at det fungerer. Det blir en "suspension of disbelief" som ikke plager meg.

Jeg er vel mest skeptisk til at denne sønnnen som er vokst opp i Malaysia, med foreldre som snakker engelsk med hverandre, snakker så godt norsk. At den sikkert veldig travle faren har klart å lære ham nok norsk til at han forstår, det kan jeg gå med på. Men som mor til tospråklige barn, så kan jeg skrive under på at det krever litt mer enn at de av og til hører "det andre språket" til at de snakker det perfekt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat