Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-07, 22:10   #18
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Legemiddelregning - kan du vise meg utregningen på dette?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Bruk milliliter hele veien Og rund aldri av til HELE, skriv med desimaler!

Jeg har undervist og sensurert i faget, og ser stor forskjell på elever som har skjønt den praktiske betydningen av faget, ikke bare den rent matematiske.

Trenger du hjelp er det dessuten bare å ringe et apotek. Spør etter en farmasøyt, slike problemstillinger er en del av jobben vår

Hmm, jeg ville nå trodd at det mest praktiske svaret versus det matematiske ville være å ha svaret i hele milliliter, ihvertfall kun med en desimal. Jeg vet ikke hva slags vekter eller volumdoseringsutstyr man har på ett sykehus eller sykehjem. Men man har vel neppe utstyr til å dosere så nøyaktig som 155,56 ml?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat