Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-15, 11:34   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.571
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avskilting av lærere?

Jeg er veldig positiv til dette, men samtidig går jeg ikke rundt med noen illusjoner om at jeg (som til sammen har 90 studiepoeng fra høyskole og universitet) er bedre rustet til å undervise i norsk enn en lærer som ikke har studiepoeng i norsk, men allerede har undervist i faget i 15 år. På samme måte som at hvis du har undervist i matematikk i 15 år og faktisk lærer noe nytt når du tar 60 studiepoeng ved høyskolen, da ligger problemet hos deg. Og jeg er nok dessverre farget av at jeg sitter med en opplevelse av å ha lært ekstremt lite konkret fagdidaktikk. Det jeg sitter igjen med er "Vi må stille autentiske spørsmål" (i norskfaget). Ok, men hvordan gjør man det? Og "jenter sliter med elektrisitetslære mer enn gutter". Ok, men hva kan jeg som lærer gjøre for å endre det? I går fikk jeg, etter snart 2,5 år som lærerstudent, det første konkrete eksempelet på undervisning med autentiske spørsmål. Og det var ikke i regi av skolen min, dessverre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat