Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-13, 13:11   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Middag med allergiutfordringer

Vi skal ha noen venner på middagsbesøk om et par dager, og har totalt følgende allergier å forholde oss til, fordelt på egen familie og besøkende:

Egg, melk, fisk, skalldyr, nøtter.

I tillegg er sønnen min allergisk eller har ihvertfall vært det før, mot noe frukt og bær, og vil derfor ikke spise noe i den kategorien.

Jeg vil gjerne lage noe alle kan spise. Selve middagen er jo enkel å lage uten de ingrediensene. Så langt har jeg tenkt på enten kylling eller noe veldig godt og mørt oksekjøtt av skotsk høylandsfe som jeg har i fryseboksen, med ovnsbakte poteter og rotgrønnsaker og en god salat. Da er det jo igrunnen bare å passe på å steke alt i olje og ikke i smør.

Men dessert/kake er litt verre. Jeg kan kjøpe et utvalg av is og sorbet, sånn at han som ikke tåler melk kan spise sorbet og han som ikke spiser bær kan spise fløteis. Men jeg kunne godt tenke meg å bake noe også. Etter mange år med egen eggallergiker så er jeg litt fed up av å bake surrogatsjokoladekaker eller bruke kakemiks, så det gidder jeg ikke denne gangen. Melkefritt gjør det jo enda mer komplisert.

Kanskje noen her har et godt forslag som jeg ikke kommer på selv?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat